Nye retningslinjene avbestillingsbetingelsene

Per i dag endrer Costa sine avbestillingsregler slik at du kan planlegge cruise med ro i sjelen og være fri til å velge riktig tidspunkt for deg å reise.

Hvis du bestiller før 31. august, har du opptil 48 timer før avreisedato til å avbestille og utsette ferien til en annen dato og et annet reisemål.

Ja, fordi alle utgifter som påløper for cruisedelen blir konvertert til en kreditt som du kan bruke til et nytt cruise med avreise innen 12 måneder etter kanselleringsdatoen.

#cruisesnart

Hva er de nye spesielle vilkårene for avbestilling av utsettelse som Costa nå bruker?

Costa tilbyr deg en gratis utsettelse ved hjelp av en kreditnota for nettoprisen på cruise (inkludert drikke) hvis du ber om utsettelse senest 48 timer før det aktuelle cruise-avgangen. Ekskluderte fra kreditnota-beløpet er mulige flyreiser, forsikringer og andre spesialtjenester.

Hvilke vilkår er det som kreves for å dra nytte av de nye spesielle vilkårene for kansellering av utsettelse?

De nye avbestillingsbetingelsene vil gjelde for alle nye individuelle bestillinger som er foretatt mellom 24. mars og 31. august 2020 ved Last Minute, Basic, Total Comfort og Deluxe-priser på cruise med avgang mellom mai 2020 og mars 2021, unntatt cruise the Round the World cruise (hele og segmenter) og de som har avgang fra Singapore.

Hva vil være gyldighetsbetingelsene for kreditnotaen?

Kupongen vil være gyldig i 12 måneder fra utstedelsesdatoen og vil være gyldig for enhver ny bestilling av et cruise som har avganger før november 2021.

Hvordan vil det være mulig å bruke kreditnotaen?

Kredittnotaen kan brukes hos byrået der bestillingen ble foretatt, eller i de tilfeller der bestillinger er gjort via vår hjemmeside costacroisieres.no eller gjennom vårt Costa Crociéres Kontakt kundesenter, vil du kunne bruke kreditten ved å ringe nummeret +47 23 02 46 97 Ved bestilling gjennom et byrå, kan kreditnotaen utelukkende brukes ved byrået der bestillingen ble foretatt. I alle fall er denne kreditnota nominativ og ikke overførbar.

Hva skjer hvis det er forskjell mellom kreditnotaen jeg mottar og det neste cruiset jeg ønsker å bestille?

Hvis prisen på cruiset på din nye bestilling er høyere enn kreditnotaen, vil du naturlig nok måtte betale forskjellen mellom de to beløpene. Alternativt, hvis prisen på cruise på din nye bestilling er lavere enn verdien på kreditnotaen, har du to alternativer: du kan bruke den til flere tjenester relatert til det bestilte cruise, eller bruke den til en fremtidig bestilling, vel vitende om at dens gyldigheten forblir 12 måneder fra utstedelsesdatoen. Det vil være mulig å legge til en kreditt ombord lik verdien av forskjellen

Bestilt cruise i September/oktober?

 

Hvis du har bestilt et cruise i september eller oktober og ikke er sikker på om du kan reise, tilbyr Costa deg muligheten til å utsette cruiset innen 48 timer før avreisedato ved å velge en annen avreise før 30.11.2021.¹ Du får mer informasjon ved å kontakte våre cruiseeksperter på
+47 23 02 46 97.

 

FAQ

Hva er de spesielle utsettelsesbetingelsene som Costa nå bruker?

Costa tilbyr deg en gratis utsettelse. Avbestillingsgebyr for det første cruise (unntatt flyreiser) og eventuelle drikkepakker vil ikke bli brukt. Eventuelle avbestillingsgebyr for flyreiser som er bestilt for cruise, forblir klientens ansvar.

Hva er betingelsene for å dra nytte av de spesielle utsettelsesbetingelsene?

Dette initiativet gjelder cruise bestilt og bekreftet før 24. mars 2020. Det er ikke tilbakevirkende kraft og gjelder ikke cruise som allerede er kansellert.

Hvordan kan jeg dra nytte av de nye avbestillingsbetingelsene?

Endringen må gjøres ved å ringe Costa Cruises samtale- og reservasjonssenter og samtidig bestille et nytt cruise med avreisedato innen 12 måneder etter datoen for det kansellerte cruise. Den nye bestillingen vil bli gjort til de prisene som ble brukt på tidspunktet for den nye bestillingen, uavhengig av spesielle priser, fordeler eller kampanjer som ble brukt ved den første bestillingen. På grunnlag av de vanlige generelle salgsbetingelsene.

Kan jeg kansellere cruiset en gang til?

Kun en datoendring er tillatt per bestilling.  I tilfelle det nybestilte cruise blir kansellert, vil avbestillingsgebyrene som blir brukt være de som er beskrevet i Costa Cruises generelle salgsbetingelser.

Vilkårene for tilbudet:

¹ : For alle nye individuelle bestillinger av et cruise i september og oktober 2020 til alle prisene våre (Basic, Total Comfort og Deluxe) tilbyr Costa deg fordelen med en gratis utsettelse, bare på den maritime delen av cruiset, inkludert drikke, hvis du ber om utsettelse senest 48 timer før den aktuelle avreisedatoen for cruiset. Gjelder for utsettelser av et stort utvalg av cruise som er planlagt for avreise før 30.11.2021, og det vil være obligatorisk å velge et utsatt tidspunkt for cruiset når du ber om utsettelsen. Cruise rundt verden (hele og deler) er unntatt fra muligheten til utsettelse. Unntatt fra utsettelsen er eventuelle flyreiser, forsikringer og andre spesialtjenester.